KLANTENSERVICE

RUILEN & RETOURNEREN

LINK NAAR RETOURPORTAAL

Je retour of ruilzending aanmelden? Dit kan in ons eigen retourportaal via de volgende link https://styleworks.shipping-portal.com/returns/.

RUILEN

Ruilen is gratis! Dit betekent dat je geen verzendkosten betaalt indien je een product in een andere maat wenst te ontvangen.

Het ruilproces is in pincipe gelijk aan het retourproces. Het verschil zit hem in de vermelding bij ‘reden van retour’. Wens je hetzelfde artikel in een andere maat te ontvangen, kies dan als reden van retour voor ‘anders’. Geef in de daarvoor beschikbare ruimte duidelijk aan welk artikel je voor het retour gestuurde artikel wilt ruilen. Vermeld daarbij de productnaam, het productnummer en de gewenste maat.

Houd er rekening mee dat artikelen snel uitverkocht kunnen zijn en het dus niet altijd mogelijk is om je item te ruilen. Indien dit het geval is nemen wij contact met je op om een gepaste oplossing te vinden.

Bij ruiling wordt het geruilde product kosteloos naar je verzonden. Ook de retourskosten van € 5,80 zijn voor onze rekening.

Voor ruilitems gelden dezelfde voorwaarden als voor normale retouren.

RETOURNEREN

Misschien is je bestelling, of een deel daarvan, niet zoals je had gehoopt. Dat is vervelend. Maar we gaan er iets aan doen. Beloofd!

Onze beloftes op een rijtje:

  • 20 dagen bedenktermijn na ontvangst van je product.
  • Product ruilen? Dat is gratis! Na ontvangst verzenden we je uiterlijk de volgende werkdag je nieuwe product.
  • Voordelig je product retour sturen via ons eigen digitaal retourportaal.
  • Geld terug? Binnen 5 dagen na ontvangst wordt het bedrag teruggeboekt.

Retourneren werkt als volgt:

Stap 1 – Check of je bestelling in aanmerking komt voor retourneren. Hiervoor moet aan de volgende voorwaarden zijn voldaan:

  • De artikelen dienen ongedragen te zijn; en
  • alle tags dienen nog in de oorspronkelijke staat bevestigd te zijn aan de items; en
  • de artikelen mogen geen make-up of andere vlekken bevatten; en
  • de artikelen zijn onbeschadigd.

Retouren die niet aan deze voorwaarden voldoen zullen niet retour worden geaccepteerd.

Stap 2 – Indien het retour te zenden item aan voornoemde voorwaarden voldoet, meld je retour dan aan op https://styleworks.shipping-portal.com/returns/ door te klikken op ‘Start een retourproces’.

Stap 3 – Het retourproces

  1. Vul je postcode in en de Track & Trace code van de ontvangen zending. Klik op ‘volgende’.
  2. Controleer de vooraf ingevulde gegevens en vul het formulier waar nodig aan (bijv. de reden van de retourzending). Klik op ‘volgende’.
  3. Selecteer het gewenste afleverpunt.
  4. Controleer alle gegevens en klik bij akkoord op ‘volgende’.
  5. Print het retourlabel.

Let op! Gebruik bij een retourzending te allen tijden de label die uit het retoursproces ‘rolt’. Zo reducer je de retourzendkosten. De zendkosten bedragen dan immers geen € 6,95 maar slechts € 5,80. Door het label op je retourzending te plakken betaal je ook niet bij aflevering van het pakket bij het PostNL punt, maar worden de retourzendkosten ingehouden op het terug te storten aankoopbedrag.

Stap 4 – Zorg dat je het pakket dusdanig verpakt dat deze niet kan beschadigen tijdens de retourzending. Eventueel kun je hiervoor de verzendzak gebruiken waarin jouw pakketje bij jou is aangekomen. Gebruik altijd de retourlabel die uit het hiervoor omschreven retourproces ‘rolt’. Beschadigde artikelen worden niet retour geaccepteerd

Verzend de retourzending binnen 14 dagen na factuurdatum.

Stap 5 – Zodra wij het artikel hebben ontvangen, zullen wij het artikel zo snel mogelijk beoordelen. Bij akkoord volgt omruiling of vergoeding van het aankoopbedrag (afhankelijk van de reden van retour), minus de retourzendkosten van € 5,80.

Wij doen er alles aan om terugbetalingen binnen 5 dagen te verwerken. De maximale duur van het retourproces bedraagt 14 dagen. Heb je na die tijd nog niets van ons gehoord, neem dan contact met ons op.

App of bel ons.
Je kunt ons appen of bellen via het nummer +31 (0)68 – 1000 270. We zijn iedere werkdag bereikbaar tussen 9:30u en 17:00u.

Mail ons
Mailen kan natuurlijk ook. Gebruik daarvoor ons speciale contactformulier (Klik hier). We komen dan zo snel mogelijk bij je terug met een reactie.

KOSTEN RETOURNEREN

Je betaalt zelf de retourkosten van € 5,80. Door je bestelling, of een deel daarvan, retour te zenden via ons retourportaal zijn de retourkosten lager dan gebruikelijk.

Uit het retourportaal rolt een verzendlabel dat je op het retour te zenden pakket kunt plakken. Je betaalt de kosten dan niet bij het postkantoor, maar ze worden door ons ingehouden op het terug te storten aankoopbedrag.

Indien wij het verkeerde product hebben geleverd of de fout op een andere manier te wijten is aan ons handelen, dan zullen wij de kosten voor een retourzending voor onze rekening nemen.

Indien je een retour te zenden product niet wenst te ruilen maar kiest voor de cash back-optie, dan betalen wij het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terug. Bij het retour zenden van sale artikelen ontvang je geen geld terug maar ontvang je een cadeaubon die je kunt besteden bij een volgende bestelling in onze webshop.

Bij volledige retournering van je bestelling ontvang je bovenop je totale aankoopbedrag ook de verzendkosten terug. De kosten van de retourzending ontvang je niet terug.
Verzendkosten worden niet vergoed als slechts een deel van een bestelling retour wordt gezonden.

ZOEKGERAAKTE RETOURNERINGEN

Retouren worden niet geaccepteerd indien deze zijn zoekgeraakt en geen bewijs van verzending en Track & Trace code kan worden overlegd.

KADOBON EN RETOUR

Stuur je een artikel retour dat is aangeschaft met een kadobon, dan krijg je het aankoopbedrag terug in de vorm van een nieuwe kadobon.

VERREKENING VAN AANBIEDINGEN

Mocht je een artikel willen retourneren dat deel uit maakt van een aanbieding in combinatie met een ander gekocht artikel, dan wordt daarmee rekening gehouden bij de verrekening.